Statut i regulaminy
Forma organizacyjno-prawna lub Status
W skład Zespołu wchodzą :
- szkoła podstawowa specjalna dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi – w cyklu sześcioletnim,
- gimnazjum specjalne dla uczniów upośledzonych umysłowo – w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi cyklu trzy letnim
- ponadgimnazjalna szkoła specjalna przysposabiająca do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi – w cyklu trzy letnim.
Zespół Szkół Specjalnych jest placówką publiczną.
Nadzór pedagogiczny nad Zespołem sprawuje:
- Kuratorium Oświaty w Poznaniu
- Wydział Nadzoru Pedagogicznego w Kaliszu.
Podstawę prawną stanowią:
- Konstytucja RP,
- Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami oraz wszystkie akty wykonawcze,
- Konwencja o prawach dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z dnia 20 listopada 1989 r.,
- Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami oraz wszystkie akty wykonawcze,
- Ustawa z 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. 1982 r. nr 35, poz. 228 ze zm.; tj.: Dz. U. z 2002 nr 11, poz. 109 ze zmianami) oraz przepisy wykonawcze w związku z ustawą,
- Ustawa z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi tj.: Dz. U. nr 147, poz. 1231 ze zm.),
- Ustawa z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2005 r. nr 179, poz. 1485),
- Ustawa z 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 1990 r. nr 30, poz. 179 ze zm.), Zarządzenie nr 590 Komendanta Głównego Policji z 24 października 2003 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez policjantów w zakresie przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich;
Przedmiot działalności i kompetencje:
Główne cele edukacyjne szkoły:
- wyposażenie uczniów w zasób wiedzy i umiejętności umożliwiających kontynuowanie nauki na dalszych etapach kształcenia specjalnego,
- wdrażanie do możliwie samodzielnego funkcjonowania w życiu,
- społeczna integracja dziecka ze środowiskiem,
- zapewnienie uczniom wszechstronnego rozwoju w dostępnym im zakresie;
Redakcja strony: Statut i regulaminyRejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację:
- Pierwsza publikacja:Żołędziewski Leszek2016-03-04 13:31:47
- Aktualizacja publikacji:Żołędziewski Leszek2016-03-04 13:31:50
- Wytworzenie publikacji:Żołędziewski Leszek2016-03-04 13:31:47
- Zatwierdzenie informacji:Żołędziewski Leszek2016-03-04 13:31:47